Dziczyzna jako potrawa serwowana jest na co piątym stole w polskim domu. Najczęściej jadana jest w bogatych domach, w rodzinach z zamożnymi członkami. Drugą grupę osób najchętniej spożywających „dzikie” mięso są rolnicy. Dziczyzna nie jest jedzona z wielu powodów. Jednym z największych i najczęściej wskazywanych jest jej brak dostępności, drugim inne preferencje kulinarne, znaczenie mają też względy smakowe. Najmniejsza grupa (jedyne 5%) wskazuje na to, że nie je dziczyzny ze względu na własne przekonania.
Wnioski z przeprowadzonych ankiet są oczywiste – dziczyzna nie jest spożywana, ponieważ nie ma do niej dostępu, brak wiedzy jak ją przyrządzać. Wydawać by się mogło, że wystarczy odpowiednia promocja, by to zmienić. Ceny skupu dziczyzny nie będą tak niskie, nie będzie również problemu w temacie „zdrowego odżywiania Polaków”. Odpowiednia promocja dziczyzny oraz stworzenie pozytywnego wizerunku myśliwego z pewnością wpłynie tylko korzystnie na opinie na temat myślistwa w Polsce.
Źródło: „Łowiec Polski” 2009/3
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz